Rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia 3-4 latki
6.30 – 8.00
|
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego.
|
8.00 – 8.30
|
Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, itp. Ćwiczenia poranne. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Zabawy integracyjne i tematyczne wprowadzające do treści zajęć. Przygotowanie do śniadania. Modlitwa. |
8.30 – 9.00 |
Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. Mycie zębów. |
9.00 – 11.00
|
Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu, kierowane i niekierowane, prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem, religia. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
11.00 – 11.30
|
Przygotowanie do obiadu. Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. |
11.30 – 12.00 |
Zajęcia dydaktyczne zorganizowane prowadzone zgodnie z planem miesięcznym, zabawy dowolne. Przygotowanie do obiadu. |
11.30 – 12.00 |
Obiad - doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. |
12.00 – 14.15
|
(3 latki) leżakowanie, (4 latki) relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych. Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Zajęcia dodatkowe. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
14.15 – 15.00 |
Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek. |
15.00 – 16.00
|
Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali. Utrwalanie wiadomości z zajęć przedpołudniowych, poznanych wierszy, piosenek, zabawy w sali pod kierunkiem nauczyciela. Zabawy rozwijające indywidualne zainteresowania i zdolności. |
16.00 – 16.30 |
Zabawy dowolne. Rozchodzenie się dzieci. |
Ramowy rozkład dnia 5-6 latki
6.30 – 8.00
|
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego.
|
8.00 – 8.30
|
Ćwiczenia poranne. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Zabawy integracyjne i tematyczne wprowadzające do treści zajęć. Przygotowanie do śniadania. Porządki w sali. Modlitwa. |
8.30 – 9.00 |
Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. |
9.00 – 11.30
|
Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do obiadu. |
11.30 – 12.00
|
Obiad. Mycie zębów. |
12.00 – 14.15
|
Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, praca korekcyjno-kompensacyjna i indywidualna. Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Zajęcia dodatkowe. Zabawa ruchowa |
14.15 – 15.00 |
Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek. |
15.00 – 16.00
|
Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych. Utrwalanie wiadomości z zajęć przedpołudniowych, poznanych wierszy, piosenek, zabawy w sali pod kierunkiem nauczyciela. Zajęcia wyrównawcze indywidualne i grupowe, zajęcia i zabawy rozwijające indywidualne zainteresowania i zdolności. |
16.00 – 16.30 |
Zabawy dowolne w sali według zainteresowań. Rozchodzenie się dzieci. |